onsdag 13 oktober 2010

Sista bidragen till Svensk scrapbookings CC

Här kommer mitt bidrag till...
utmaning 7 "Alla goda ting äro 4.
Här skulle siffran 4 vara med på kortet och det fick jag ju... mitt på tårtan.
Denna bild har jag använt maskteknik för att få de till att se ut som en ända stämpel (jätterolig teknik). Textstämpeln är från Bildmålarna.


Utmaning 8 - Kortskissen
Här jobbade man efter en skiss som såg ut så här.


Och mitt bidrag.


Utmaning 9. LO-rubriken.
Att göra en LO med den fasta rubriken "min bästa födelsedag. Då jag rotade runt bland både gamla och nya foton och inga passande hittade så gjorde jag en layout med stämpelmotiv, där hela familjen var med för så vill jag helts tillbringa mina födelsedagar. Jag i mitten med väskan i högsta hugg som symbol att jag alltid har något på gång ;)Mina två bröder med respektive på var sida, sen deras barn (totalt 3 st) Sen min far på ena sidan och min mor med Sambo på andra sidan. Och för att det skulle bli komplett så fick mina två kissar, Tusse och Bailys vara med också. Matvraket Tusse ligger på tårtan ha ha ha...


Utmaning 10 - Födelsedagspresenten
Då jag inte har några närliggande födelsedagar där det ska slås in paket så passade jag på att fixa doppresenten till nästnästa lördag, men då de kikar in ghär ibland så kan jag inte lägga ut den ännu utan gör det efter den 23 oktober.

Det var alla bidrag för denna CC, och eftersom jag (med många andra) hann med alla utmaningarna så ställde jag även upp u utmaningen Kalaspinglan.
Så nu är det bara att hålla ut till fredag då alla vinnare presenteras.
Men oavsett så har det varit kul. Och det var länge sedan jag gjorde LO:s så det var nog bra att det är några sånna utmaningar varje gång ;)

Scrap on!

1 kommentar:

Gurkiss sa...

Vad en massa fint du gjort.

Kram Gurkiss