söndag 10 oktober 2010

Nyöppning av Magnoliabutiken

Lördagen startade min dag tidigt, kvart i sex ringde klockan. Gick upp och tog en dusch innan jag satte mig i bilen för att börja min långa färd mot Borås...

Anledning? Magnoliabutiken har premiäröppning med massa erbjudanden. Ett av dem är en goodybag till de 50 första kunderna i butik.

Kommer ner tjugo i nio, men jag är inte först, utan där står 15-18 tappra kvinnor inne i värmen i förrummet å väntar. Tur att butikspersonalen öppnat där annars hade det blivit kallt...
Det fylls snabbt på med mer folk...


Inne i butiken stressar personalen och inspiratörer runt för att få de sista på plats innan de öppnar. Skymtar även inspirationen till Tilda och Edvin...



Men till slut blir klockan tio och de öppnar, jag fick en av de efterlängtade biljetterna och tog kundkorgen och påbörjar min shopping. I större delen av den nya delen så finns det inredning men även mer av magnolias blommor och stämplar... De hade besök från två utlänska gäster, en som visade hur scorborden fungerar och en som visade färgläggning med distresser. Även en svensk inspiratör visade färgläggning och hur man gör de söta änglarna som är med i nya Magnolia ink.


Inte särskilt svårt att hitta det jag skrivit upp på min lista....... och lite till ;)


Här var de stämpar jag köpt, uppstämplade och i väntan på laminering.
Stämpeln på arket längst ner som ligger lite snett är den jag fick i goodybaggen.
Köpte även en bunt av deras egna papper och deras kristallkvistar :)


Och här är hela goddybaggen :)En stämpel, en påse dekoration, en die och en liten bunt 15*15 papper.



Men nu ska jag gå och scrappa färdigt de två sista alstren till Födelsedags CC:n.

Scrappa lugnt!
//Kattiz

7 kommentarer:

Anne Lise sa...

Hei

Så mye fint du kjøpte! Jeg var også en av de 50 første i går, fikk litt annerledes pakke enn deg. Røde blomster og en blad-dies.

Kattiz sa...

Kanske det var flera olika packet alla fick. Hittade du något roligt då? Jag gjorde av med allderles för mycket pengar, som vanligt när man åker dit :)
Men kul var det!

SasSa sa...

Hej Kattiz.
Tack för pratstunden igår.
Det var trevligt att träffas.
Oj, så många fina stämplar det blev.

Jag fick nog samma som du i min goodibag.
Oturligt nog köpte jag ju snöflingan också...
Jaja... kan nog behövas i framtiden.
Farligt att ha med sig för mycket pengar eller kortet. Som jag hade. Landade på en rätt nätt summa själv. Men kul hade jag.
Ha en härlig vecka.
Tack igen för pratstunden.
Kram SasSa

Anne Lise sa...

Jeg kjøpte masse fint :) Du ser bilde av pakken jeg fikk og det jeg kjøpte i bloggen min :)

Kattiz sa...

SasSa: Tack själv, tiden gick fort :) Roligt att träffa så mysiga människor när man åker på shoppingturer ;)

AnneLise: Var in och kikade på din blogg. OJ OJ, vad mycket stämplar du har (avis)
Röda blommor är ju perfekt såhär innan jul :)

Anonym sa...

Hejsan

Oj så mycket fina stämplar du köpte, förstår att det gick åt lite pengar. Men det kan det ju vara värt eller hur. Jättebra månadsutmaning du gjorde förresten.

NHL sa...

Oj, så du var där? Jag var såååå sugen på att åka. Ändå hann du med alla utmaningar till CCn...inte dåligt jobbat!!