måndag 4 oktober 2010

2-3 okt Svensk Scrapbooksträff & Mässa, del 1

Om jag skulle sammanfatta helgen i två ord så måste jag säga... Helt fantastisk!

För det är vad det har varit. Lördagen började vid kvart i sex när klockan ringde. Allt var packat och klart, bara ta en dusch, packa in i bilen och gav mig av strax innan sju
Bilresan gick över förväntan och jag var nere vid tjugo över nio. Han bara kasta in mina grejor innan morgonsamlingen med information och dagens utmaningar.

1. Julgranskul (juldekoration i valfri färg och form)
2. LO-skissen (skapa en LO efter en skiss vi fick)
3. Kortvikningen (med hjälp av en instruktion skapa ett Tri Shuttercard)
4. På mormors tid (inspireras av en tid för länge sedan och skapa ett fritt alster)

Men då jag tillbringade ganska mycket tid inne på mässan så var jag bara med på en av utmaningarna.
När jag kom in i det rum som jag skulle sitta i möttes jag av en jättefin goodybag (denna påse ska sparas) med innehåll beståendes av fina brads, 3D-kuddar, tags, tamponger, och flera stämplar.


Tror vi var ca 60 deltagare som satt i två salar, underbart med en hel helgs pysslande med likasinnade...

Vid mitt bord fick jag tre riktigt duktiga tjejern bland annat Tjocka tanternas skapare.


Man fick väldigt mycket inspiration bara genom att kolla på allt fint som alla skapade och lägga våra röster på de vi gillade mest.


Tre bidrag till "på mormors tid" som jag föll för...




Jag deltog i kortvikningsutmaningen Tri Shuttercard och det var många fina bidrag i utmaningen.


Här är mitt bidrag, jag har använt stämplar från Skogstokiga. Knäck, knäcktag och digitalstämpel julgranskula med snö och flicka. Textstämpeln är från prickiform.


Jag fick en delad 1:a plats med en av tjejerna vid mitt bord. Jättekul! Så vi fick dela första och andrapriset systerligt mellan oss. Jättefina priser :)


Men som sagt, tillbringade jag ganska mycket tid med att gå igenom vad alla butikerna på plats hade att erbjuda. Och jag kom hem med ganska mycket roligt.


Men jag gick igenom dem alla och fyndade ganska mycket...


Massors massor av cardstock (går ju alltid åt), band och snören, pärlor och magneter, dot´s och dutters, 3D-kuddar och stämpelscrubber, bokstavsstickers och rubons, embossingcreme och spatel, brads och eyelets, stämpel på träkloss och en pearlmaker. (mycket köptes till halva ordinarie priset)


Massa mönsterpapper (mest jul), en Martha Stewards punch, 2 distressdynor, 4 cracklefärger, en stämpelrengöringssprayflaska (luktar bubbelgum), en akrylfärg,en embossingspulver, masker/stenciler och sen ett ställ för minimister...


3 st Ez mount (för 35 kr st,billigt) och flera stämplar, nästan bara med texter.


Något man kände av under dagen var att man knappt kunde slita sig för fika eller lunch och de hade massor av intressanta seminarier men jag kände att tiden inte fanns till så jag deltog inte på ett ända. Hoppas på att de dyker upp lite av de intressanta ämnena på svensk scrapbooking tv senare...

Det var allt för idag, mer kommer under morgondagen. Då ska jag berätta min stora höjdpunkt på helgen :) och mer tävlingsbidrag och om lördagskvällen... ;)

Dessutom har vi inspiratörsträff med Scrapbutiken imorgon hos Petra och Jonny. Spännande å se vad de har i bakfickan sedan deras besök hos Inkido...

Kramizar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Kattiz,
det verkar ju som du har haft superkul. Hoppas få höra med om detta ikväll.
Om du ser denna kommentar innan kvällen. Tror du att jag skulle kunna få låna din bildmålar stämpel med pojken och snögubben då?
Vi syns ikväll.