torsdag 1 april 2010

Tävlingsbidrag till Svensk Scrapbooking


När jag kom hem ikväll vid nio, efter den här månadens övning med brandkårn så fick jag för mig att jag skulle testa och delta i en nättävling på Svensk Scrapbooking. Jag valde moment Skissen och så här såg den ut... Blev jätteinspirerad och satte igång direkt och tänk att jag hann bli färdig. Jag laddade upp mitt bidrag en minut innan midnatt...


Jag vred skissen ett kvarts varv, använde ett vinrött cardstock som grund och sen ett mönstrat papper från BasicGrey som heter eskimo kisses - starry night. Bakom korten sitter lite svart cardstock. Vindsnurran gjorde jag av lite rosaprickit papper och stämpalde en blomma som jag färgade med en lilarosa metallicfärg. Två diamanliknande lila stenar fick stå för "blinget" och två blommor.
Rubriken var färdiga bokstäver som jag fått via Creative club. Sen var jag ju tvungen att distressa journelingpappret rosa då jag, som tidigare sagt, älskar distress och rosa! Motiven på korten är min grannes jättehärliga hund Tarzan, alltid full med bus.
Jag var ute och kikade på de konkurerande bidragen och det är ett tufft startfält. Massor av fina bidrag... Men det var kul att göra LO:n iallafall.
Tidigare idag hann jag att göra ett till påskkort så nu har jag fyra så alla tilltänkta får ett eget... Ska bli kul och se vad familjen tycker om dem...


Den här stråstämpeln är jättehärlig men jag väntar på att Minelles blom- och stråstämplar ska komma in till Scrapbutiken, de kommer att bli kanonfina ihop!
Har använt samma stämplade ägg som tidigare och färglade det med metallicfärg, björnen är en av mina nyinköpta stämplar. Texten på övre delen av kortet är Minelles "En hälsning & en önskan om en underbar vår" och den nedre på taggen hennes senaste Glad Påsk... Underbara! Satte två taggar bakom varandre så jag kan skriva en hälsning på den ena... Jag fäste dem med en brad. Fjärilen köpte jag på medmera och målade färdvägen med en svart penna. Lite halvpärlor som stöttar upp kortet. Det var ju riktigt kul att göra kort också... Men nu är det dags att krama kudden. Natti natti...

Inga kommentarer: