torsdag 22 april 2010

Scrapkurs igen :)

Japp, då har man varit på ytterligare en scrapkurs på scrapbutiken med personalklubben. Och det var lika roligt som tidigare, om inte ännu roligare. Tjejerna som var med var fantastiska. Och jag fick delta endel med att hjälpa dem igång, hitta saker och med tips. SÅÅÅÅÅ KUL! Tack Jonny för en kanonkväll. Men själv fick jag bara till en layout och den ser ut så här.



Staden bakom skar Jonny till med hjälp av en maskin som kallas cricut (vill ha), även molnet är utskuret med hjälp av den. Sen testade jag att använda lite vit akrylfärg på en riven bit wellkartong och en svart punchinella som jag klippte till.Två olika band och tre knappar hamnade längst ner och fåglarna stämplade jag och färglade med distressen. Texten använde jag mitt favoritalfabet Hippie Chick som de har (hm, måste nog köpa det snart).
I molnet har jag dolt en tagg som jag har skrivit ner journeling på, alltså den berättelse som finns runt korten. I tagen fäste jag ett band så den lätt ska gå att få upp. Även lite pärlor kom med på molnet. Korten och ramen bakom stansade jag ut med spellbinders.

Hann även med lite planerande inför våran halvmara scrap här i Ljungsbro. Jonny och Petra ställer upp på alla vis, med leveranser, hjälp med paket, utmaningar och ett och ett annat pris. De kommer även att vara med oss och tipsa och visa lite olika verktyg. Längtar massor tills det är dags den 16 maj.

Inga kommentarer: