måndag 5 april 2010

Brunsons CC

Nu har Brunsons dragit igång en CC? Jag kan ju säga att jag inte riktigt vet vad CC står för men det innebär i allafall en massa tävlingar på nätet. Och flera riktigt roliga utmaningar har jag hittat. Jättebra när fantasin och inspirationen tryter som den gör ibland... Jag har lämnat in flera bidrag...



Utmaning 2: Skiss-utmaning
Den här LO:n gjorde jag efter en skiss man skulle göra sin egen tolkning av. Fotot är på min far och lillebror.Första gången jag använder nålar i en layout.















Utmaning 3: Kortskissen
Här skulle man tolka en skiss och göra den i glada färger. Då mitt urval av stämplar fortfarande är väldigt begränsat så kommer ni se samma stämplar dyka upp flera gånger... Har även upptäckt att punchilla är väldigt kul att använda också...




Utmaning 8: Kort, scrap eller alter
Här skulle man inspireras av ett kort med lite olika ting på och jag fångade upp ett rutmönster på en kruka som jag tyckte var lite kul.















Utmaning 12: Klipp och doodeling.
I den här utmaningen fick man skapa helt fritt bara man hade med utklippta saker och doodeling. Jag klippte ut både fjärilar och blommor och ritade in färdvägar på flera av dem.... Fotot är från en modevisning för bröllopskläder som jag var med på för ganska många år sedan...















Utmaning 5: Bingoscrap
Här fick man välja en vågrätt eller lodrätt rad på en bingo-bricka där det istället för siffror står vad man ska använda på layouten... Detta är det bidrag som jag deltar med, men jag gjorde ett annat bidrag först som inte vart godkänt för jag hade med något som inte fick vara med. Jag missförstod uppgiften lite i början... men jag visar den iallafall för er :)





Jag valde en rad där en ruta innebar att allt material skulle vara i ceris, turkos och limegrönt. Mina favvofärger men jag använde en punchilla som däremot inte stod med. Tänkte inte ens på det men jag bestämde mig för att låta layouten vara som det är för det viktiga är ju inte själva tävlingen utan resultaten.


Flera bidrag kommer...

Vill du också vara med? Gå då in på deras sida och bli medlem. Finns redan massa av roliga bidrag att titta på.
http://brunsonscc.forum24.se/brunsonscc.html

2 kommentarer:

Camilla Strömberg sa...

Vad du är duktig Kattiz ... vad avis jag blir ... jag vill oxå kunna
Hoppas allt är bra med dej ...
kram

Kattiz sa...

Det är inte så svårt som man tror, jag är helt säker på att du skulle lyckas lika bra. Men ja rekomenderar dig i så fall att gå en kurs för att läsa sig grunderna. Besök gärna Scrapbutikens hemsida för info om kurser. Jag ska gå en tredje gång den 20 april med massa arbetskamrater... längtar!