onsdag 7 april 2010

Nytt utseende...

Då jag nu känner att blogga är något jag gärna fortsätter med så ville jag få ett utseende på bloggen som var mer jag.
Och då råkade jag hitta en rolig sida, se länken längst upp, som gjorde det väldigt enkelt att piffa till bloggen... Nu känner jag mig mer hemma. Säg gärna vad ni tycker, kommentarer är alltid roligt att få.

Jag vill gärna tipsa om hur man själv kan göra en rolig dekoration som jag har använt på flera av mina LO:s - vindsnurran...


Börja med att välja ett papper, helst ett ark med mönster eller färg på båda sidor då det kommer att synas. Annars väljer man ett ensidigt ark, låter baksidan vara vit eller distressar den, som jag gjort här. Klipp ut en helt jämn fyrkant, tänk på att så stor som fyrkanten är, så lång blir vindsnurran.
Sedan skär (eller klipper) du i den från alla hörnen, men lämna en yta i mitten som håller ihop pappret, inte för liten då den då lätt går sönder.





Sen rullar/viker du in varannat hörn mot mitten och fäster det där med tex dubbelhäftande tejp. Då ska fyra hörn vara invikta. I mitten kan du sedan fästa valfri dekoration, som en knapp, blomma, brad eller något annat skojigt...






Sådär, klart! Bara att fästa på din LO eller kort. Vill man kan man även chalka kanterna för extra effect. Prova gärna med mönstrat papper också, blir supersnyggt!

1 kommentar:

Ciza Patricia sa...

Sådana måste jag ju testa att göra. Så lätta och läckra. Och man kan variera dem på så många sätt. :)

Jag svarade på din kommentar i min blogg, men svarar även här. Jag träffar gärna dig och pysslar om du har lust. Att vi drar ihop ett litet gäng. Jag har ju allt som behövs hemma hos mig t ex. Och plats finns. :)