söndag 11 april 2010

Snabbshopping som slutade i helkvällsscrapping...

I torsdags skulle jag bara in till scrapbutiken och köpa några saker som jag behövde, som en swirl och någon annan rolig stämpel, men det slutade med att jag blev kvar till strax efter 22 och gjorde två nya kortmakare sällskap på kortkurs :)
Så det kan gå, två kort blev gjorde... Finns ju så mycket roliga stämplar så man nästan blir sjuk...



Men då min mors gubbe fyller år så tänkte jag göra ett kort till honom, och här kommer det resultatet. Jag tycker gubben är så charmig :) , ja stämpeln alltså ;) Och jag testade Polycrompennor för först gången, är nog ett "måste ha"... men det får nog vänta lite...




Sen gjorde jag ett kort med promarkers, och de var också roliga... Helt olika resultet. Fjärilarna embossade jag med clear pulver och doodlade lite. Det åker nog till samlingen. Vet ju inte riktigt vad man ska göra med alla kort. Kan ju inte skicka kort till familjen varje vecka, de blir ju bortskämda :)


Idag har jag varit inne och träffat Linköpings scrappgäng i tannefors, men har väl inte fått så jättemycket gjort då jag tog en tripp till Designats lagerförsäljning som hadde öppet. Uj uj uj, vad jag vill ha! Köpte lite stämplar och papper och lade in en beställning (äntligen) på stacken "Once upon a time" Längtar tills de kommer hem. Passade även på att beställa några speciella papper med Cupcakes som jag såg på Linköpingd scrapträff. Får nog ta en tripp dit igen nästa gång som de har lageröppet.
Här är en liten bild från scrapträffen...






När jag kom hem så började jag färglägga några av de stämpeltryck jag iallafall fick till på träffen och det blev tillslut ett färdigt alster.





Den här LO:n är en del av ett minialbum som jag gör som ska bli en överaskning till min mor på hennes födelsedag. Hoppas verkligen inte hon hittar hit innan den 27 april :O


Nu är det dags för mig att knoppa för i morgon bär det av till Mantorp och en scrapträff där. Alltid kul att träffa lite nya människor. Hoppas bara att jag kommer upp, går ju fortfarande på natttiderna lite, klockan är ju ca 03,25 så det är väl dags att släcka ner och söka efter John Blund...
Natti natt.

Inga kommentarer: