måndag 12 april 2010

Altra?

Att altra som jag har förstått det, går det ut på att scrappa föremål, som inte är menat att scrappas... Jag har altrat några sådanna föremål idag.




Först så gjorde jag en vanlig tändsticksask, av den lite större storleken, satte Biltemas dubbelhäftande tejp på och fäste valt pappret. Sen dekorerade jag med en stämpel som jag färglade med distress och metallicvattenfärg, band en dubbelrosett och satte fast den. Sen fäste jag även en blomma och en 3D stickers. Glöm bara inte att lämna sidorna orörda så man kan tända stickorna i asken :) Ser betydligt roligare ut nu tycker jag.

Och sen gav jag mig på en liten ask med Risen choklad (mums). Jättebra att ha när man går bort eller för att skänka ett litet tack till någon? Det finns endel chokladaskar som är bättre än andra enligt min mening då man gärna vill att chokladen fortfarande ska vara inplastad när man ger bort den. Förslag på bra askar är den lilla Risen, After Eight - den större asken, Tofiifee... Vet du någon fler bra ask så komentera gärna. Tips är alltid välkommet.



På asken fästa jag tejpen runt om, valde ett papper och sen dekorerade jag med lite hörn, band, blommor och pärlor. Taggen stämplade jag och embossade i två färger.



Jag har idag på förmiddagen varit i Mantorp och scrappat med en liten men engagerad skara, jättetrevligt! Då gjorde jag ett kort i enbart färgerna orange, grönt, gult och lila. Tanken var att jag skulle skicka in resultatet som ett bidrag till Scrappiz CC men jag hann inte, blev slagen av klockan i sista sekunden... som vanligt.
Nu är alla tävlingar avslutade och massa fina bidrag att beskåda.


Det var allt för idag, men det är ju en ny dag i morgon, med nya möjligheter! Nattinatti!

Inga kommentarer: