fredag 12 augusti 2011

DT Scrapbutiken - Nytt kit och julkort...

Ny månad innebär ett nytt kit och denna gång såg det ut så
här...
3 cardstock, 4 mönstrade.


Dekorationer så som band, ramar, blommor, glitterlim m.m.


Och det jag började med att göra av kitet är en idébok att kludda ner scrapideér i som man ibland får men glömmer lika snabbt.





Färdigt resultat, vill du läsa mer om hur jag gjorde så besök gärna Scrapbutikens blogg.


Helen håller ju i en julkortsutmaning vart annan söndag och nu på söndag är det dags igen.
Men här kommer kortet på de två sista utmaningarna.
Förra gången skulle man använda Polar White, så som jag har gjort på tomten. Tycker det blir så fint...
Motivet är en digis från Make it Crafty.


Närbild för att bättre se "snön"


Och insidan...


Och denna vecka skulle vi inspireras av en jullåt och jag valde Silent Night, Holy Night.



På blommerna har jag använt mer Polar White som verkligen är en favorit till vintern ;)


Och insidan.


Nu önskar jag er en riktigt skön helg, men vem vet, kanske kommer jag tebax redan i morgon ;)
Annars är det dags för en ny utmaning hos Kenny K på söndag. Hoppas vi syns då.

Kram


4 kommentarer:

Ziro sa...

Snygga alster du gjort! Tomtens skägg blev ju supercoolt!

Unknown sa...

Alla dina alster va jätte fina.
Kram Elin

Marita Johansson sa...

Underbara alster

Stephi sa...

superfin idébok -wow!!! Den tomten blev ju hur fin som helst.