måndag 7 juni 2010

Beställning lastbilskort

Fick en beställning på ett födelsedagskort till en lastbilsförare som gav mig en rejäl utmaning. Tog tid innan jag kom på hur jag skulle göra det. Men till slut kom jag på en ganska enkel idé...



Jag gjorde en rektangel, använde blommor som hjul och skruvbrads att fästa dem med, likaså att fästa banden till kapellet. En stämpel från fd. stämpelboden (nya Wilda stamps) klippte jag ner och målade med Promarkers och lade glossy över. Och en Birthday wishes stämpel från bildmålarna och en knapp som lyse. Beställaren ville även att jag skulle hålla mig till svart, vitt och rött, med stänk av grått... så då gjorde jag det!



På insidan när man öppnar lastdelen stansade jag ut i tre olika färger med spellbinders, och embossade med okänd grattisstämpel. Gjorde även en ficka med en tagg att skriva grattismeddelande på och fäste ett litet band i. Blommor, pärlor, kristallkvist och rosett fick pryda insidan.

Inga kommentarer: