söndag 28 mars 2010

Bygga en layout?


Jag tänkte berätta lite om hur jag gjorde den här layouten.

Det första man ska göra är att hitta ett foto man vill scrappa på, eller flera :) Sen kan man ju kolla lite om man kan ta någon färg från fotot och bygga upp layouten på, jag valde en grön bas.



Men jag började med ett vitt papper som jag sedan distressade i tre nyanser...

Längst in började jag med Shabby Shutters, sen Peeled Paint och avslutade med lite Black Soot längs papperskanten.
Jag skar till en lagom stor rektangel av ett grönblommigt papper som jag fäste på layouten.

Den vikta dekorationen vid fotot gjorde jag av två skurna bitar av ett annat mönstrat papper, vek dem som på bilden , satte ihop ändarna i varandra och vek in till en "blomma".

Blommorna längst upp var en del av några pappersbårder jag fick i mitt sista paket av Scrapbooksklubben, klippte bara av det antal jag ville använda och fäste med 3D kuddar. Satte halva förklistrade pärlor på några av dem.

Blommorna längst ner fäste jag i varandra och sen i pappret med fler 3D-kuddar. Ytterligare pärldekorationer för att få dem lite vackrare.

Fotot satte jag på ett färgat papper, med 3D-kuddar för att få en inramning, skar ut lagom stor ram och fäste på layouten.
Fjärilen tillhörde också en pappersbård som jag klippte av, fäste pärldekorationer på och fäste med 3D-kudde och sen ritade jag dit färdvägen med en svart penna.

Ordet "Skansen" stansade jag ut med Cuttlebuggen och resten av texten med en dymo.
Nu har jag satt in den i mitt scrapparalbum för att kunna beskådas igen och igen och igen...

2 kommentarer:

Ciza Patricia sa...

Nämen så härligt att du skaffat en blogg. Superskojt! Denna ska jag följa.

Du är otroligt duktig. Du kan så fantastiskt mycket på så kort tid. Du har verkligen öga för layouter.

Det är skoj att ha träffat dig och jag ser verkligen fram emot att lära känna dig bättre.

Kram
Ciza Patricia

Kattiz sa...

Detsamma. Stormtrivs med alla dessa mysiga människor som jag stött på i utövandet i denna fantastiska hobbie.
Ser fram att få scrappa lite med dig framöver :)