tisdag 13 mars 2012

Homemade flowers / Hemgjorda blommor

I lördags kväll när jag kom hem från LinköpingsScrappen så var jag inte trött och i normala fall brukar jag sätta mig och scrappa en stund då. Men nu gick ju inte det då det mesta av mina verktyg var kvar i lokalen...
Och jag satte mig ner och funderade över de mååånga helt underbara blommor som Martina visade mig på träffen (jag är inte alls avis, jag lovar ha ha ha ) Och händerna började jobba...
Och på nästan en och en halv timme så knepade jag ihop dessa...
Tycker inte de blev så dumma, så på söndagen hade jag med mig dem och de funkar minst lika bra att scrappa med som köpta från till exempel Prima ha ha ha...
Ja, ibland är det roligt att vara ekonomisk.


On Saturday night, when I got home from LinköpingsScrappen I was not tired and normally, I usually sit down and scrap for a while then. But now I coulden´t becouse most of my tools were left in the room in Linköping...
And I sat down and thought about the maaany lovely flowers which Martina showed me on the event (I'm not envious
, I promise ha ha ha) And the hands went to work ...
And in nearly one and a half hours  I made these ...
Think they look Okey, so on Sunday I brought them and they work just as well to scrap with that purchased from such Prima ha ha ha ... 
Yes, sometimes it's fun to be economical. 



Ostduk och tyll blir jättefint att använda mellan blommorna.

Cheese cloth and tulle are very nice to use among the flowers. 




Kram / Hugs


8 kommentarer:

Kristina ScrapSalig sa...

Åååh vad fina, WOW!

Vilket kanontips att använda tyll och ostduk mellan blombladen! Nu blev jag ju riktigt sugen att pröva själv...

Ha en härlig dag!

Kram

Mia sa...

Vilka supersnygga blommor :)

Suzanne B aka brookfies sa...

WOW,... these are so beautiful! x

Lotta sa...

Hejsan! Men wow vad snygga de är!! Ser kul ut att göra! Men gjorde du alla de där på 1 och en halv timme?! kram Lotta

Suzi Mac sa...

Gorgeous flowers Kattiz, I wanted to say that I'm so sorry you are leaving Marianne Design Divas. I will miss those wonderful creations you make each month and wish you lots of love and luck for the future.
Hugs
Suzi x

Marita Johansson sa...

Men WOOOW vilka superfina blommor

Kramis

Sandra sa...

Jättefina! Det är alltid lika roligt att göra sina egna blommor! :)

Ha det toppen!

Zima sa...

Jättefina blommor!