fredag 20 augusti 2010

Magnolia i Borås...

Nu har jag varit på en tripp och kollat in Magnolias butik i Borås, och givetvis shoppat "lite" :)

Hade nog kunnat köpte minst dubbelt så mycket om inte mitt sunda förnuft satt in för det var en stor butik med alla älskade magnoliastämplar, och deras egna papper och dekorationer. Som om inte det räckte så hade de så mycket mönstrade papper så jag blev allderles snurrig. Och en massa annat skoj som dies, band, spellbinders, stämpeldynor, ja allt man kan tänka sig :)

Men jag ska nog inte dröja för länge innan jag tar och besöker dem igen. Såååå synd att dom inte har ordning på sin hemsida, med nya stämplar eller deras egna sortiment på papper, kristaller, blommor och dies...

Och när jag kom hem hade jag massor av nya stämplar och papper så jag satte igång och gjorde några kort direkt. Jag tänkte visa några direkt...


Ett stafflikort med vattenfallsbakgrund, kollibrifåglar, djungelskylt och IndienTilda. Första gången jag använt en färdig bakgrund å det blev ju inte så illa. Och roligt var det. Har färglaggt med mina PROmarkers.

Och sen gjorde jag ett julkort med Tomte, Sockersäcken och paketTilda men det förargeliga var att jag glömde helt att köpa någon rolig jultext :o
Men det löste jag med en stämpel från Bildmålarna som jag klippte ner lite för att den skulle få plats. Har även använt magnolias egna röda kristallkvist
, jättefina. I bakgrunden har jag även använt magnolias egna lacedie. Önskar bara att jag köpt deras tagdie också, men det får bli nästa gång ;)

Jag kan också säga att jag tröttnade på att sitta på golvet i vardagsrummet och pyssla så nu röjde jag ur kontoret/gästrummet och gjorde ett pysselrum, men det får jag skriva om nästa gång så jag kan få med lite bilder också...
Men nu är det snart godnatt....

Inga kommentarer: