onsdag 26 maj 2010

Mors dag

På söndag är det dags för mors dag, och givetvis ska lilla mamma få ett kort, men jag har också via jobbet fått två beställningar av morsdagkort.

Kortet till min mor, ligger även på scrapbutikens blogg och det gjorde jag som inspiration till månadens tävling (den är nu avslutad och vinnaren kommer inom kort att presenteras där).



Sedan har jag gjort ett stafflikort med två stämplar från bildmålarna, ett blomband, kristallkvist, pärlor och blommor. Motiven har jag färglaggt med distress.



Det tredje kortet har jag använt ett jättefint papper från Webster´s page som heter Your life.Beautiful.Stämpeln på framsidan kommer från bildmålarna.



Samma papper befinner sig på insidan men med en inramning av ett blå turkost cardstock.
Här har jag använt en textstämpel från Inkido och i mitten uppslaget är det två magnoliastämplar. De blå bokstäverna har jag stansat ut med min cuttlebug i alfabetet Morgan. Lite pärlor, spets, en tag med band i och en fjäril fick också pryda kortet.



Nu har jag levererat korten till sin beställare som blev jätteglad! Och samtidigt ville hon köpa tre till av dem som jag redan gjort och hade med mig så nu har jag totalt sålt 8 kort... Riktigt kul! De små vinsterna lägger jag på fler verktyg och material ;)
För de finns ju så mycket roligt mer jag vill ha :)

Igår innan blodomloppet var jag faktiskt och köpte mig en hel drös med PRO marker pennor... så nu har jag färger så jag kan börja måla lite med dem.... Måste nog fixa mig ett bättre papper bara där de inte flyter ut. Några förslag? Nahe, tror jag ska sätta mig och pyssla en stund nu ;) blev ju lite sugen....

1 kommentar:

Erica sa...

jätte fina kort du har gjort :p
Kikar in via scrappiz men lämnar tryck efter mig innan ja går

Kram kram